Voor 17:30 besteld? Morgen in huis!
Afhalen in Moordrecht
Bestellen op rekening
Klantenservice: +3185 0220090
Advies via whatsapp +3185 0220090

Het onderwaterschip voorzien van een zelf-slijpende anti-fouling

In dit artikel leggen wij u graag uit hoe u de romp van uw boot onder de waterlijn geheel in een zelf-slijpende anti-fouling kunt zetten met onze International Cruiser One of de International Micron LZ. Deze antifoulings zijn in sterke mate aangroeiwerend.

International Cruiser One:

  • Geschikt voor zoet en brak water
  • Voor polyester, houten en stalen boten
  • Ook geschikt op loden en gietijzeren kielen
  • Kleur rood, zwart, navy en off white
  • Voor boten tot een snelheid van 25 knopen
  • 6 maanden voor tewaterlating aan te brengen
  • 1 laag is voldoende voor een heel seizoen

International Micron LZ:

  • Geschikt voor zoet, brak en zout water
  • Voor polyester, houten en stalen boten
  • Ook geschikt op loden en gietijzeren kielen
  • Kleur rood, zwart, navy en off white
  • 12 maanden voor tewaterlating aan te brengen
  • 1 laag is voldoende voor een heel seizoen
Let op: Veel Coppercoating is niet meer toegelaten op Nederlandse wateren. International Cruiser One en International Micron LZ is toegelaten voor gebruik in de Nederlandse wateren. (toelatingsnummer 14469 (Cruiser One) en 15401 (Micron LZ), zie www.ctgb.nl)

Benodigdheden

De hoeveelheden van onderstaande benodigdheden hangen af van de totale oppervlakte van uw romp. Reken op een rendement van ca. 9 m2 per liter antifouling. Breng op het onderwaterschip 1 laag aan, en op zwaar belaste delen zoals de boeg, waterlijn, kiel en roer nog een tweede laag.

Voor het aanbrengen van deze anti-fouling heeft u de antifouling, gereedschappen en materialen en beschermmiddelen nodig. Als u de onderstaande artikelen bij ons besteld worden deze vaak dezelfde dag nog verzonden zodat u snel aan de slag kunt!

Grondstoffen:

Gereedschappen en materialen:

Stap 1. Zorgen voor een juiste ondergrond

Zorg ervoor dat de ondergrond van uw onderwaterschip welke u gaat voorzien van aangroeiwerende coating in een goede conditie is. Repareer scheuren en gaten, behandel eventueel osmose en maak uw romp weer volledig strak. Werk alle beschadigingen af met epoxy. In veel gevallen kan uw zelf slijpende anti-fouling aangebracht worden over uw oude laag anti-fouling. Mocht u hierover twijfelen breng dan eerst een laag International Primocon aan als schakellaag.

Wanneer de ondergrond blank staal is dan eerst HB Coating of de International Interprotect aanbrengen als primer. Over kale polyester ondergronden eerst een laag International Gelshield 200 of Primocon aanbrengen als primer.

Stap 2. Breng de zelf-slijpende antifouling aan

Markeer (denkbeeldig) het onderwaterschip in verschillende delen, zoals voorzijde bakboord, achterzijde bakboord, kiel, roer, etc. Schat van elk deel de oppervlakte in. Giet de benodigde hoeveelheid antifouling in een mengbeker om af te meten, en vervolgens in een rolbakje. Breng nu met kwast en roller de antifouling aan. Door het inschatten van de oppervlakken en het afmeten kunt u in de gaten houden of u wellicht teveel of juist te weinig antifouling aanbrengt. Voor elke 9 m2 dient u 1 liter antifouling aan te brengen voor een correcte laagdikte.

Stap 3. Breng op zwaar belaste delen een tweede laag antifouling aan

Na enige tijd is de antifouling overschilderbaar. Deze tijd is afhankelijk van de temperatuur, en vindt u in de verwerkingsinstructies. Voorzie boeg, kiel, roer en waterlijn van een tweede laag zelf-slijpende antifouling. Nadat deze goed is gedroogd, kan de boot tewater worden gelaten. Ook voor deze tijden vindt u informatie in de verwerkingsinstructies.

Stap 4. Vervolg

U heeft uw boot geheel in de anti-fouling gezet en u heeft er weer een seizoen plezier van. Eventueel kunt u aan de slag met het opknappen van het bovenwater deel.

 

Aan dit artikel gerelateerde producten:

International Micron LZ 0,75 ltr
v.a.€39,99

Op voorraad

Antifouling International Cruiser One zelfslijpend
v.a.€33,95

Op voorraad